Ministerstvo financií Slovenskej republiky, Štefanovičova 5, 817 82 Bratislava, IČO: 00151742. www.mfsr.sk

[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...


Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.

Pokračovanie obsahu:


Začiatok stránky, titulka:

Menej byrokracie: štát nebude chcieť od ľudí údaje, ktoré už má

Ministerstvo financií SR po mesiacoch príprav predkladá do pripomienkového konania návrh zákona o elektronickom výkone verejnej moci, ktorý je základným predpokladom na realizáciu e-governmentu. Ide o prelomovú právnu normu, ktorá zrovnoprávňuje papierovú a elektronickú formu komunikácie medzi občanmi a podnikateľmi na jednej strane a štátom na strane druhej.

Výsledkom elektronizácie procesov vo verejnej správe sa dosiahne výrazné zníženie byrokracie na strane občanov a podnikateľských subjektov. „Tento zákon je nevyhnutným predpokladom na zavedenie pravidla "jeden krát a dosť" čo znamená, že štát nebude vyžadovať opätovné predloženie  dokumentov, ktorými už jeho orgány disponujú,“ povedal minister financií Peter Kažimír.

Ministerstvo financií SR pri príprave zákona spolupracovalo a hľadalo konsenzus s viacerými rezortmi, ako aj mimovládnymi organizáciami a to najmä s IT Asociáciou Slovenska, Slovenskou bankovou asociáciou a Spoločnosťou pre otvorené informačné technológie.

 Dôležitým prínosom návrhu zákona  je zavedenie úplne nových právnych inštitútov, ktoré súčasná legislatíva nepozná. Ide napríklad o elektronické schránky, identifikáciu a autentifikáciu osôb, autorizáciu či zriadenie inštitútu referenčných registrov. Prepojenie týchto registrov umožní práve to, že štátne a verejné inštitúcie budú navonok vystupovať ako „jeden subjekt“ a nebudú od občanov a firiem opakovane požadovať informácie.

Návrh zákona tiež ustanovuje elektronickú alternatívu k existujúcim právnym inštitútom, ktoré sa buď v súčasnosti realizujú „papierovou“ formou, alebo je ich úprava nejednotná. Legislatívne sa teda upravuje najmä architektúra informačných systémov, a elektronická komunikácia štátnych a verejných orgánov navzájom, elektronické podanie a elektronická úradná písomnosť a tiež elektronické doručovanie dokumentov.

Nová právna úprava tiež špecifikuje tzv. prístupové miesta, ktoré budú slúžiť ako brány pre komunikáciu medzi občanmi a podnikateľskými subjektmi na jednej strane a štátnymi a verejnými orgánmi na strane druhej. Výhodou týchto "Integrovaných obslužných miest" je napríklad to, že prostredníctvom nich dokážu v plnom rozsahu elektronicky komunikovať so štátnymi a verejnými orgánmi aj starší ľudia alebo tí, ktorí nemajú potrebné technické vybavenie. Podnety žiadateľov bude realizovať pracovník tohto obslužného miesta.

 

Koniec obsahu.


MENU:

Nachádzate sa tu:

  1. Médiá
  2. Tlačové správy
  3. Menej byrokracie: štát nebude chcieť od ľudí údaje, ktoré už má

Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.

Pokračovanie menu:

ZOZNAM SEKCII:

VYHĽADÁVANIE NA WEB SÍDLE:


PÄTIČKA:

Portály MFSR

Projekty MF SR

Ministerstvo financií
Slovenskej republiky

Štefanovičova 5
P. O. BOX 82
817 82 BRATISLAVA
IČO: 00151742

+421 2 5958 1111
podatelna@mfsr.sk

Všetky kontakty

Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.