[Zobrazuje sa optimalizovaná verzia stránky pre slabo vidiacich alebo špecializované či staršie prehliadače.] Prejsť na pôvodnú verziu...
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.
Revízia výdavkov na vzdelávanie posúdila výdavky v ročnom objeme 3 % HDP, zamerala sa na krátkodobé a výdavkové opatrenia. Identifikovala potenciál úspor v objeme 88 mil. eur ročne (0,1 % HDP) v racionalizácii siete regionálneho školstva, zrušení kreditových príplatkov, zvýšení podielu študentov nepokračujúcich v magisterskom štúdiu. Odporúča zlepšenie postavenia učiteľov ako centrálneho prvku kvality, vrátane vyššieho dôrazu na praktickú prípravu budúcich učiteľov priamo v škole. Správa navrhuje dodatočné zvýšenie tarifných miezd pre mladých učiteľov, ukončenie systému kreditových príplatkov a výraznejšie odmeňovanie za preukázateľnú kvalitu. Pre dosiahnutie lepších výsledkov je podľa revízie potrebné zlepšenie kvality a dostupnosti údajov o výsledkoch škôl, žiakov a absolventov, ako aj reforma procesu akreditácie vysokých škôl.
Revíziu pripravil spoločný tím analytikov Útvaru hodnoty za peniaze Ministerstva financií SR a Inštitútu vzdelávacej politiky Ministerstva školstva, vedy, výskumu a športu SR.
Štúdia pripravená v spolupráci s Inštitútom vzdelávacej politiky je začiatkom spolupráce na revízii výdavkov v školstve. Cieľom materiálu je identifikovať možný priestor na racionalizáciu siete základných škôl a poskytnúť do diskusie relevantné údaje o jej možnostiach. Zároveň sa analyzujú finančné a nefinančné vplyvy, ktoré je potrebné zohľadňovať pri rozhodnutiach o racionalizácii siete.
Koniec obsahu.
Nachádzate sa tu:
Pokračuj v menu alebo choď do inej sekcie.
Pokračovanie menu:
Pokračuj v čítaní alebo preskoč na menu. Ďalšie možnosti: Začiatok stránky; Zoznam sekcií; Vyhľadávanie; Pätičkové informácie.