Späť Verzia pre tlač

Národný projekt: Integrované obslužné miesta

aktualizované dňa: 31. 12. 2015

06. 05. 2013

Prioritná os: 1. Elektronizácia verejnej správy a rozvoj elektronických služieb
Opatrenie:  1.2. Elektronizácia verejnej správy a elektronických služieb  na  miestnej a regionálnej úrovni
Financovanie:  Európsky fond regionálneho rozvoja
Prijímateľ projektu:  Ministerstvo financií SR
Partneri projektu:  Ministerstvo vnútra SR, ZMOS, Slovenská pošta
Dĺžka realizácie projektu:  43 mesiacov
Termín realizácie projektu: jún 2012  -  december 2015
Celkové výdavky projektu:  18 539 600,80,- EUR

Ciele projektu

Hlavným cieľom národného projektu je vytvorenie a nasadenie fungujúceho a trvalo udržateľného modelu prevádzky IOM. Ide najmä o vytvorenie Informačného systému IOM, zavedenie jeho 20 elektronických služieb, vytvorenie a vybavenie prvých 1200 pracovísk IOM a ich pilotnú prevádzku vrátane školiacich a marketingových aktivít, s ohľadom na zabezpečenie trvalej udržateľnosti výsledkov a dopadov projektu.

Špecifické ciele:

  1. Vytvoriť sieť IOM – vybudovanie jednotlivých IOM v zmysle Zmluvy o poskytnutí NFP, Zmluvy o partnerstve a jednotného štandardu,
  2. Zabezpečiť poskytovanie elektronických služieb verejnej správy sprístupnených na ÚPVS asistovaným spôsobom občanom a podnikateľom prostredníctvom siete IOM,
  3. Zabezpečiť trvalú udržateľnosť ich prevádzky minimálne 5 rokov po ukončení realizácie projektu.

Výsledky projektu

Integrované obslužné miesto je, v súlade s Národnou koncepciou informatizácie verejnej správy, jedným zo základných prístupových komponentov architektúry Integrovaného informačného systému verejnej správy. Pracoviská IOM budú primárne slúžiť na asistované sprístupnenie e-služieb publikovaných povinnými osobami do prostredia Ústredným portálom verejnej správy občanom a podnikateľskej verejnosti. IOM umožní, po fyzickej identifikácii žiadateľa, pracovníkovi IOM sprístupniť prostredníctvom IOM e-služby tak, ako keby k nim pristupoval priamo žiadateľ. Rozširujúcou službou IOM bude vydávanie potvrdení, výpisov či iných dokumentov generovaných na základe údajov z rôznych ISVS v papierovej, príp. el. podobe. Rozmiestnenie IOM pokryje potreby verejnosti v SR. Pre jednotný, transparentný a bezpečný spôsob výkonu procesov IOM bude ich technická a systémová podpora zabezpečená Informačným systémom IOM.
Medzi hlavné dôvody využívania IOM patrí najmä odstránenie technologických a znalostných bariér žiadateľov o služby eGovernmentu (napr. počítačová zručnosť, chýbajúce internetové pripojenie, vlastníctvo ZEP a pod.), možnosť získania papierovej formy výstupu použiteľnej na právne úkony (pre vybrané služby na počkanie) a preferencia k osobnej forme komunikácie (potreba osobnej konzultácie pri riešení problému). K hlavným službám, ktoré budú IOM zabezpečovať, bude patriť zabezpečenie prístupu k  elektronickým službám verejnej správy povinných osôb (najmä podávanie návrhov, žiadostí a iných podaní) a získanie výstupu zo spracovania podania, prípadne iných dokumentov, potvrdení alebo informácií od jednotlivých orgánov verejnej správy.

Služby:

  1. Získanie výstupu zo spracovania podania (z eDesk)
  2. Poskytnutie riadenia a správy prístupových práv k modulu podpory výkonu IOM
  3. Poskytnutie riadenia a správy prístupových práv k modulu správy IOM
  4. Poskytnutie e-formulára pre úkony IOM
  5. Poskytnutie prístupu k školiacemu modulu
  6. Poskytnutie prístupu k znalostnej databáze
  7. Zápis do znalostnej databázy
  8. Poskytnutie prístupu k evidenciám a záznamom
  9. Poskytnutie prístupu k centrálnym evidenciám
  10. Zápis cenníka pracoviska IOM
  11. Poskytnutie údajov z cenníka pracoviska IOM
  12. Zápis úhrady poplatkov za poskytnutie služby prostredníctvom IOM
  13. Poskytnutie údajov pre vysporiadanie poplatkov
  14. Zápis prístupu do registra IOM
  15. Poskytnutie prístupu do registra IOM
  16. Zápis do registra IOM
  17. Poskytnutie reportov a štatistík
  18. Zápis overenia ZEP
  19. Zápis vyhotovenia ZEP pracovníkom IOM
  20. Vytvorenie a odoslanie podania

Aktivity projektu

Aktivita 1: Analýza a dizajn IS
Aktivita 2 : Obstaranie a nasadenie HW a SW licencií
Aktivita 3 : Implementácia IS
Aktivita 4: Testovanie IS
Aktivita 5 : Nasadenie IS
Aktivita 6 : Riadenie projektu
Aktivita 7 : Publicita a  informovanosť

Aktuálne informácie o projekte
 
V decembri 2015 sa konala záverečná konferencia projektu a boli ukončené hlavné aktivity Implementácia IS, Testovanie IS a Nasadenie IS a podporné aktivity Riadenie projektu a Publicita a informovanosť. Pripravuje sa tlačová konferencia projektu a pripravených je do prevádzky 1624 integrovaných obslužných miest občana.

Tlačová správa

Informatizácia.sk:
http://www.informatizacia.sk/vdok_simple-narodny-projekt--integrovane-obsluzne-miesta-ii/610s14622c